Reklama jest bardzo ważna. Kiedy na początku XXI w. coraz popularniejsze stawały się wiadomości tekstowe, obrazkowe czy dźwiękowe, producenci zauważyli, że to świetne miejsce na reklamę. I tak zaczął się właśnie marketing mobilny, dzięki któremu miesięcznie producenci trafiają do dziesiątek milionów osób. Szybki i skuteczny sposób, a także bardzo osobiste zwracanie się do klienta. To często daje efekty i przynosi dziesiątki tysięcy nowych klientów. Dzięki otrzymywaniu wiadomości tekstowych z reklamami, można na bieżąco dowiadywać się o promocjach w swoim ulubionym sklepie, kinie czy nawet banku. Taki sposób reklamy rozwinął się przede wszystkim w Europie i Azji, a dopiero po jakimś czasie trafił za ocean. Reklama taka jest bardzo precyzyjna, a także pozwala na bezpośrednie dojście do źródła danej informacji. W pewnym momencie jednak klientom sieci komórkowych zaczęły przeszkadzać ciągłe reklamy, które czasem reklamowały niecenzuralne rzeczy. Dlatego powstały pewne instytucje, które dbają o porządek, jeśli chodzi o ten sposób marketingu.